مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20606 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

هر قسمت از نماز را با چه تفكري مي توان به جا آورد ؟
نمازمان را با نام و ياد خدا و تكبير او شروع ميكنيم. پس از نيت، باگفتن «الله اكبر»، وارد نماز ميشويم و هر چه را جز خداي بزرگ از دل بيرونميكنيم. به چيزي جز پروردگار توجه نميكنيم و جز به، كبريايي، قدرت ورحمت او نميانديشيم؛ چرا كه او «اكبر» است، بزرگتر است؛ بزرگتر از هرچيز و از هر كسي و برتر از آن كه قابل توصيف باشد. بزرگتر از هر چه كهبگوييم، بستاييم، بشناسيم و بشناسانيم. قدرتش برترين قدرتها است. اللهاكبر ؛ يعني، هيچ قدرتي را در مقابل قدرت الهي، به رسميت نميشناسيم، جزاز او نميترسيم، از غير او اطاعت نميكنيم.... هر چه عظمت خدا را بيشتراحساس و باور كنيم، جز او در نظرمان كوچك و ناچيز ميشود.
سورة حمد
نمازمان را پس از تكبير؛ با خواندن سورة حمد و سپس سورهاي ديگر(مثل سوره «قل هو الله» ادامه ميدهيم.
شروع سوره با «بسم الله الرحمن الرحيم» است و با نام و ياد او كهبخشنده و مهربان است، آغاز ميكنيم.
مسلمان همه كارهايش (از جمله نماز) را، با نام خدا آغاز ميكند.
«بسم الله» رمز توجه به خدا و استمداد از او، آغاز معنوي هر كار و نشانةبندگي و وابستگي انسان به خدا است.
سپس حمد و سپاس الهي است. همه ستايشها مخصوص خداونداست؛ چرا كه همة نعمتها، رحمتها، جانها و زندگيها از او است. پس اورا ميستاييم و همة حمدها را از آن او و مخصوص او ميدانيم (الحمد للهرب العالمين). او پروردگار جهان، بخشنده و مهربان، روزي رسان همه وفرمانرواي روز قيامت است. از او هدايت ميطلبيم و ميخواهيم ما را به راهراست (صراط المستقيم) راهنمايي كند.
صراط مستقيم، راه وحي و راه خدا و دين است. راه پيامبر(ص) امامان وصالحان است. و راه شهيدان و اولياي خداوند است. راه تقوا، پاكي، عدالت،نيكي، بندگي، حق پرستي، اطاعت از خدا، دوري از گناه و ترس از دوزخاست.
از او ميخواهيم كه ما را به راه نيكان و صالحان كه به دور از انحراف،گمراهي، معصيت، هواي نفس، فساد آفريني، تبه كاري و دشمني خدا و ديناست. هدايت كند و در اين راه، ما را استوار بدارد.
سورة توحيد:
در سورة توحيد نيز خدا را به يكتايي، بي نيازي، بي فرزندي و بي همتاييميستاييم و در ركوع و سجود همراه ستايش خداوند او را از هر كمبود و عيبو نقص، ظلم، حق كشي، تبعيض، وهر صفت مادي وانساني و محدود كننده،پاك و منزه و بي آلايش ميدانيم وتسبيح ما، شعار تقديس و پاك دانستنخداوند است (سبحان ربي الاعلي و بحمده) .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.